ben zaten inecektim

BEN ZATEN İNECEKTİM!

Gönül isterdi ki,
2013 yılının değerlendirmesini yaptığımız cillop gibi bir köşe yazısıyla karşınıza çıkalım…
Ama bazen durdu mu duruyor işte izan…
Hani yeni nesilin deyimiyle “kaaaalll” geliveriyor!
Ağlamak isteyip ağlayamaz…
Haykırmak isteyip de dudaklarınızı bir nebze olsun açamaz ve bağıramazsınız ya…
Bizim sözyaşlarımız da bu hafta öyle oldu!
Gerçi memleketimiz adına bir şeyler üretmeye çalıştığımız, memleket sevdasıyla çıktığımız yolda;
Gücümüzün yettiği tek şeye; kaleme sarılarak karınca kararınca bir şeyler karaladığımız,
Yıllar boyunca çalışmalarımıza, ürettiklerimize, ortaya koyduklarımıza “memleket sevdalı” sessiz kalışlar varken, bizim bir hafta sessiz kalışımız doğal karşılanmalı!
…..


Mihri Cihan Tuzcuoğlu Hanımefendi’nin başkanlığını üstlendiği Cide Çalışma Grubu Türkiye’de ses getirecek bir çalışmaya imza atıyor gibi…
Adeta Cide’yi yeniden inşa edecekler ve tüm dünyaya örnek bir şehir haline getirecekler…
Gerek Mihri Cihan Hanım’ın gerek Belediye Başkanı Nejdet Demir’in ve gerekse diğer Cide sevdalı yüreklerin gözlerindeki ışık, yüreklerindeki heyecan bu işe ne kadar çok inandıklarını ve geleceğe ne kadar büyük umutlar taşıdıklarını göstermeye yetiyor…
Ankara’da yapılan toplantıda benim gördüğüm, daha doğrusu göremediğim tek husus vardı projede: kültürel ayağının eksikliği! Bu hususta da eminim gerekli adımları atacaklardır. Çünkü kültürel ayağı bu projenin ruhudur. Ruh olmayan beden robottan ibarettir.
…..
Dedim ya bu hafta sözyaşlarımıza kaaalll geldi!
Bari bir Nasreddin Hoca fıkrası anlatalım:
Bir gün Nasreddin Hoca eşeğiyle giderken, birdenbire eşek onu üstünden attığı gibi toza toprağa belemiş…
Çevredekilerde bir gülme, bir gülme…
Nasreddin Hoca, bozulmuş bozulmasına da, hiç altta kalacak adam mı?
“Ne gülüyorsun be ağalar?” demiş…
“Ben zaten inecektim!”
Geçtiğimiz hafta yaşanan;
Partiden ihraç istemiyle disiplin kuruluna sevk edilen ve bu işlemin ardından istifa eden vekillerimizle bir alakası yok bu fıkranın!
Aklıma geliverdi birden!
…..
Ve malumunuz 2013’e veda edip 2014’e merhaba diyoruz bu hafta…
Evlerimizde çam ağacı süsleri,
Sokaklarımızda Noel Baba ve Noel Ana palyaçoları ile
Ecdadımızın ruhunu ne kadar güzel şad ettiğimizi hatırlatmadan edemeyeceğim…
Haa! Bir de;
Mekke’nin fethi vardı kutlanabilecek diğer bir olay…
Tarihini hatırlayan var mı?!
…..
2014’ün bir önceki yıldan daha mutlu, daha huzurlu, daha sağlıklı olması temennilerimle…


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkürler. Yönetici incelemesinin ardından yayına alınacaktır.