Bak Kızım Çinliler Gelmiş!


BAK KIZIM ÇİNLİLER GELMİŞ!
Hafta sonu Kazak misafirlerimiz vardı…
Kastamonu Üniversitesi ile El Farabi Kazakistan Milli Üniversitesi arasında yapılan protokol gereği ilimize gelen el – Farabi’li akademisyenlerle Daday gezisi yaptık…
Sözde mihmandarları bendim (!)
Ne var ki Daday’ın hiç görmediğim, gezmediğim güzelliklerini bahaneyle ben de gezip öğrenmiş oldum!

Şarkiyat bölümü akademisyenlerinden oluşan 14 kişilik ekiple Daday’ın tarihi ve doğal güzelliklerini gezerken;
Aynı zamanda “Tek Millet İki Devlet” sözünün de ne kadar geçersiz olduğunu idrak ettim!
Malumunuzdur bu sözü Azerbaycan – Türkiye ikilisi için kullanırız.
Bundan böyle “Tek Millet İki Devlet” sözünün karşısındaki ilk Don Kişot ben olacağım!
Neden mi?
Daday gezimizle ilgili bir anekdot aktarayım sizlere:
Barış Atlı Turizm Merkezini gezip tertemiz oksijen deryasını depoladıktan ve gözlerimizi yeşilin her tonuna doyurduktan sonra sıra mideleri doyurmaya gelmişti.
Alişler Special (!)’ de yiyecektik öğle yemeğini. Mönü’yü söylememe gerek yok sanırım; Daday Etli Ekmeği…
(bu arada şu SPECİAL kelimesine takıldım ben! Allah aşkına Türkçe’nin köküne kıran mı girdi arkadaşlar? Yöresel lezzetleri sunduğunuz mekanın ismi Alişler SPECİAL! Kurtulalım artık şu yabancı hayranlığından!)
Kastamonu’da Susak’da yapılan kahvaltı o kadar doyurucu olmuştu ki henüz zil sesi vermeyen midelerde etli ekmeğe biraz daha yer açabilmek için Daday Pazarı’nı gezmek istedi Kazak misafirlerimiz. Hep beraber daldık Daday Pazarına!
Bizim ekip meydan muharebesine girercesine Daday Pazarının orta yerine hücum ettiği andan itibaren çarşıdaki bütün gözler Kazak misafirlerimizin üzerine odaklandı…
Sebze-meyve tezgahlarını geçip mefruşatçıların olduğu tarafa geçeceğimiz sırada yaşlı bir teyzemiz yanındaki kızını dürttü ve;
“Aaaa! Kız bak Çinliler gelmiş!” dedi.
Ben hafifçe tebessüm ettim, bu pot kırmaya…
Ne var ki genç bir Kazak akademisyenimizin yüzü asıldı, kaşları çatıldı.
“Biz Çinli değiliz, biz Kazak’ız! Kazak Türküyüz!”
“Kazak Türküyüz!” derken sesi titremişti genç hocamızın! Belki yüreğinden kopup gelen ve haykırmak istediği daha çok şey vardı ama biliyorum ki bir kelime daha etseydi gözyaşlarını tutamayacaktı.
Dondum kaldım!
Ve anladım ki TEK MİLLET olan sadece Türkiye ve Azerbaycan değilmiş!
TEK MİLLET’in TEK DEVLET olacağı günleri görmek ümidiyle…

2 yorum:

  1. okurken içim cız etti.toplumsal bir yaraya değindiğin teşekkür ederim abi.(Naci Ekinci)

    YanıtlaSil
  2. biz türklerede yıllardır arap diyorlar arap olarak fesli falan biliyorlar. normal.abartmış hanımefendi.

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkürler. Yönetici incelemesinin ardından yayına alınacaktır.