Talihi Belirleyenler

TALİHİ BELİRLEYENLER

Kırkından sonra azanı teneşir paklar da,
Kırkından sonra talebe olanı ne paklar?
Bilmiyoruz…
Öğreneceğiz!
Hatta öğrenmeye başladık da…


Lise yıllarımda en büyük hayalim Tarih Öğretmeni olmaktı…
Ama şu veya bu sebeplerle tarih değil de muhasebe okuduk!
Ne var ki içimde tarih sevgisi hiç sönmedi.
Sönmek bir yana her geçen gün biraz daha alevlendi…
Ve üç dört yıldır dostlarımızın verdiği gaz neticesinde;
2013 – 2014 eğitim öğretim dönemiyle beraber tekrar öğrenci olduk…
Tarih bölümü birinci sınıf öğrencisiyim artık…
Allah’ın sevgili kulu olduğum kesin!
Gerek birinci öğretim gerekse ikinci öğretim öğrencileri sanki seçip seçip buraya gönderilmiş!
İnanıyorum ki önümüzdeki on yıl içinde Kastamonu Üniversitesi Tarih bölümü birçok acar tarihçi armağan edecek ülkemize…
Pazartesi günü birinci öğretimle, Çarşamba günü de ikinci öğretimle Kastamonu’nun tarihi mekanlarını yerinde inceledik…
Birbirinden meraklı yüzlerce gencin elinde emin olun Kastamonu tarihi daha fazla gün yüzüne çıkacaktır.
…..
Kırkından sonra azanı teneşir paklar da,
Kırkından sonra talebe olanı ne paklar?
Bilmiyoruz…
Öğreneceğiz!
Hatta öğrenmeye başladık da…

İlk ders, bütün korkularımın nakavt olduğu anı yaşattı bana…
Ben liseyi bitirdiğimde daha dünyaya merhaba dememiş, benim yarı yaşımdaki onlarca gencin arasına dalıp öğrenci sıralarına oturmak…
Takdir edersiniz ki kolay bir şey değil…
Nasıl karşılanacağım?
İletişim kurabilecek miyim?
Anlaşabilecek miyiz?
Ancak daha sınıfa adımımı attığım andan itibaren geleceğin tarihçilerinin sevgisi ve saygısıyla karşılanmak; ilk dersten sınıfın abisi olmak bütün korkularımı sildi süpürdü…
Teşekkürler genç tarihçiler…

Artık yeni bir misyon ve yeni bir sorumluluk yüklendi omuzlarımıza…
Geleceğin tarihçilerine Kastamonu kimliğini en güzel şekilde temsil ederek Kastamonu’yu sevdirebilmek, benimsetebilmek…
Mevlam utandırmasın…
…..
Geleceğin ufuklarını geçmişin ışığı aydınlatır!
Geçmişini bilmeyenin geleceği olmaz!
Ve kendi tarihini yazamayan toplumların tarihini başkaları yazar… Tarihi yazan talihi de belirler!
Kendi tarihimizi yazmaya…
Geleceğin ufuklarını aydınlatmaya…
Tarihi tekerrür için değil ibret için yansıtmaya aday yüzlerce genç tarihçi, Kastamonu tarihini irdelemeye de aday…

Yolunuz açık olsun sınıf arkadaşlarım!

1 yorum:

  1. Hayırlı olsun Erdal bey, Allah zihin açıklığı versin... Derneğede getirin genç arkadaşlarımızı dernektende bir misyon yükleyelim sadece tarih okumakla olmaz engelliler için tarih yazsınlar... Özgür Bostancı

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkürler. Yönetici incelemesinin ardından yayına alınacaktır.