türk dünyasının kalbi


2 Ocak 2012 Pazartesi günü, Kastamonu Üniversitesi öğrencileri çok önemli bir isimle tanışma fırsatı  buldu…
Yavuz Bülent bakiler…
Türkçe sevdalısı…
Türkiye sevdalısı…
Türklük sevdalısı…
Ben daha talihliydim…
Kastamonu Üniversitesi rektörlük binası (tarihi Abdurrahman Paşa Lisesi) önündeki kaldırımlarda gördüm kendisini…




Ne konferanstan ne de imza etkinliğinden haberim yoktu…
Önce gözlerime inanamadım…
Ardından buzlu kaldırımlarda hızlı  adımlarla kendisine doğru yürüdüm ve eline sarıldım öpmek için…
Bakiler Hoca, elini öpme bahtiyarlığından bizi mahrum bıraktı…
Beraberce Rektörlük merdivenlerini çıktık…
O alt katta oturmayı tercih etti…
Ben Rektör Prof. Dr. Seyit Aydın ile randevuma geç kalmamak için üst kata çıktım…
Henüz 15 dakika vardı randevu saatine…
Ancak, benim geldiğimin haber verilmesi üzerine Rektör Bey, beni bekletmeden kabul etme nezaketini gösterdi…
Azdavay’a Gönül Verenler Derneği’ nin 11 Şubat’ta düzenleyeceği panel içindi görüşmemiz…
Biz konuşurken, Yavuz Bülent Bakiler’in geldiği haber verildi…
Zaten bizim de görüşmemiz nihayetine ermişti. Gerek salon tahsisi, gerek teşrifleri ve gerekse açılış konuşmalarını yapma nezaketi… Velhasıl ne istediysek aldık dernek olarak…
E bize de yol görünmüştü  yavaş yavaş…
Ben müsaade istediğimde, istersem kalabileceğimi söyledi Rektör…
Ne demek istersem?
Böyle bir fırsat kaçar mı?
Türklük sevdalısı yüreğinden Türkçe sevdalısı kelimeler  bir senfoni gibi dudaklarından dökülürken, o hoş sohbetinden kim mahrum kalmak ister ki Yavuz Bülent Bakiler’in…
Doğrusu yüzsüzlük edip kaldım!
İyi ki de kalmışım!
Rektör Prof. Dr. Seyit Aydın’dan Kastamonu’ nun tarihi ve kültürel kimliği hakkında bir takım bilgiler aldıktan sonra, konuşmaya başlayan Bakiler Hoca, ufkumuza yeni pencereler açtı…
Tabiri caizse sazı eline aldı  ve konuşturdukça konuşturdu…
Benim en dikkatimi çeken husus; Türk Dünyası’nın birlik beraberliğine ilişkin sözleri oldu…
Birkaç  misalle de zenginleştirdi konuyu…
Mesela Türk Cumhuriyetleri Altın borsası kurulsa; Türkiye yılda en az 25 milyar dolar kazanç  sağlayacak…
Mesela Pamuk borsası kurulsa 27 milyar dolar…
Bunun yanında;
Sosyal, ekonomik, kültürel birliktelik…
“İddia ediyorum, bir Türk Cumhuriyetleri Birliği kurulsa, en fazla on yılda Türkiye dünyanın süper gücü olur”
Bu sözler bana değil, Yavuz Bülent Bakiler Hoca’ya ait…
Birden aklıma Kastamonu Belediyesi’nin 15 yıldır hiç sekteye uğratmadan düzenlediği “TÜRK DÜNYASI GÜNLERİ” geldi…
Neden olmasın?
Kastamonu, Türk dünyasının kalbinin attığı yer neden olmasın?
Bu yıl ki Türk Dünyası Günleri, Türkiye ve diğer Türk cumhuriyetleri arasında ticari, ekonomik, sosyal, kültürel işbirliklerinin temelinin atıldığı bir merkez olamaz mı?
Bunun için alt yapı hazır mı?
Bence hazır!
Sayın Valim…
Sayın belediye Başkanım…
Sayın rektörüm…
Sayın milletvekillerim…
Ve sayın işadamlarımız…
2012 yılının Türk Dünyası  Günleri’nde hepimizin bir olalım, birlik olalım ve bu etkinlikleri sadece Kastamonu için değil Türkiyemiz, Türk Cumhuriyetleri ve hatta dünya için dönüm noktalarından birisi yapalım…
Önümüzde 8 aylık bir ön hazırlık fırsatı var…
2012 Türk Dünyası Günleri, Türk Cumhuriyetlerinin tek yumruk olma yolundaki ilk adımının atıldığı günler olsun…
TÜRK DÜNYASININ KALBİ KASTAMONU’DA ATMAYA BAŞLASIN!
Görünen o ki, üniversite sadece akademik sahada değil, kültürel sahada da maça iddialı çıkıyor…
Kastamonu Üniversitesi’ne böylesine önemli bir kimliği Kastamonu ve üniversite gençliği ile buluşturduğu için de ayrıca teşekkür etmek gerek…
02.01.2012