onurunuza sahip çıkın


ONURUNUZA SAHİP ÇIKIN!

Türkiye Harp Malülü Gaziler Şehit Dul ve Yetimleri Derneği…
Kastamonu Şubesi…
İki yıl öncesine kadar Şehitler diyarı Kastamonu’da esamesi okunmayan dernek,
Güneydoğu gazisi Berat Satıoğlu ellerinde önce temsilcilik olarak hayat buldu…
Ve 13 Haziran 2012 tarihinde Şube haline geldi…
Berat Satıoğlu dedim,
Yanında ona destek veren, onunla birlikte gecesini gündüzüne katan gazilerimiz ve şehit yakınlarımız da vardı…
Hatta ailesinde bir tek şehit ve gazi bulunmayan gönüllüler de…
Ama Berat Satıoğlu ismi iki yıldır verdiği mücadele ile öne çıkmayı hak eden bir isim…
30 Haziran 3012 tarihinde ilk genel kurulunu yaptı Gazilerimizin ve şehit ailelerimizin derneği…
Ve şube binasının açılışını da aynı gün gerçekleştirdi…


Şahsımızı da layık olmadığımız, olamadığımız bir onura eriştirdiler genel kurulda ve açılış töreninde sunuculuk yapma şerefini vererek…
Özellikle genel kurul toplantısı,
Dilimin lal olduğu,
Gözlerimin kirpiklerime hücum eden yaşları tutmakta zorlandığı,
Kalemimin iflas ettiği yer oldu…
Bayrakları bayrak yapanın üstündeki kan olduğunu,
Toprağın, uğrunda ölenler nispetince vatanlaştığını o gurur ve onur abidelerinde gördüm!
Kastamonu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Seyit Aydın,
Ak Parti Kastamonu İl Başkan Yrd. Ve Teşkilatlanma Sekreteri Mehmet Ataş,
Ve Ak Parti Kastamonu Gençlik Kolları Başkanı Niyazi keskin,
Genel kurula teşrifleriyle sadece o kahraman gazilere ve onurlu şehitlerimizin ailelerine değil kendilerine de büyük değer verdiler!
Genel kurula niye diğer siyasi partilerimizin, bürokratlarımızın, sivil toplum örgütlerimizin ve vatan-millet-sakarya’cılarımızın (!)  iştirak etmediğini merak etmiyor değilim…
Ama elbette daha mühim(!) işleri olduğu muhakkak!
Yazmak istediğim çok şey var…
Fakat bu genel kurul, gelen hazirunun büyüklüğü karşısında küçüldükçe küçüldüğüm, ezildikçe ezildiğim bir sahneydi…
Toprağın kara bağrında sıradağlar gibi duran yiğitlerin bizlere emanet ettikleri eşleri, çocukları, anneleri, babaları ve kardeşleri ile o sıradağların eriştiği şehitlik mertebesine en çok yaklaşan kahraman gazilerimizin,
O şana,
O gurura,
O onura,
Kat be kat değer katan, kendilerini yücelttikçe yücelten vakur, mütevazi, samimi duruşları karşısında,
Yunus Mürebbi’nin,
Erdal Arslan’ın ne söyleyecek sözü, ne yazacak yazısı kalır!
Genel kurulda yönetim, denetim ve disiplin kurulu adayları, sahne önüne davet edilerek,  haziruna tanıtılıyor.
Herkes kendisini tanıtıyor…
“İsmim şu… Şu tarihte doğdum… Şurada gazi oldum…”
“Adım şu… Tevellütüm şu tarih… Şehit babasıyım…”
Bu kadar!
Ne gazisi kopan elinden,
Aksayan bacağından,
Ömür boyu taşıyacağı arazından bahsediyor;
Ne de şehit babası,
Ömrünün baharında kaybettiği yavrusunun acısından,
Hayallerinden,
Ümitlerinden,
Ardında bıraktıklarından dem vuruyor!
Hepsi başı dik ve gururlu!
Adayların kendilerini tanıtımlarında son üç kişiye gelindiğinde,
Mikrofonu tutan elin yanındakine vermediğini fark ettim…
Bir – iki adım atıp öne doğru gittim ve başımı uzatıp konuşana baktım…
Mikrofonu istese de alamazdı!
Çünkü mikrofonu tutacak eli yoktu!
Genel kurulda okunan tek telgraf Kastamonu Milletvekili Mustafa Gökhan Gülşen ismini taşıyordu!
Dernek binasının açılışı çok daha renkliydi…
Genel kurula gelen Ak Parti heyeti ve Rektör Aydın burada da hazır ve nazırdı!
Kastamonu Milletvekili Emin Çınar,
Vali Yardımcısı Atila Kantay,
MHP İl Başkanı Dursun Ergin,
Ve diğer zevat gazi ve şehit ailelerimizi bu mutlu gününde yalnız bırakmadılar…
Tabi ki burada da görmeyi arzu ettiğimiz ama göremediklerimizin yoğun işleri olduğu muhakkak!
Bu topraklar için toprağa düşmüş kahramanların emanetleri ve vatan uğrunda can vermeye hazır olduklarını gazilik payesiyle haykıranlar!
Sizin için yazmak istediğim çok şey var!
Ama kalem hislerimi yazacak kabiliyette değil ne yazık ki!
Tüm gazilerimizin,
Şehit annelerinin,
Şehit babalarının,
Şehit eşlerinin,
Şehit çocuklarının
Alınlarından, ellerinden, ayaklarının altından,
Hürmet ve minnetle öpüyorum…
Ve Kastamonu halkına bir tek cümle sarf etmek istiyorum:
“Kastamonu’yu şehitler diyarı yapanların emanetleri ve bu topraklar için toprağa düşmüşlerin gazi arkadaşlarının şemsiyesi olan Türkiye Harp Malülü Gaziler Şehit Dul ve Yetimleri Derneği,
Hepimizin onuru, namusu, gururudur!”
Sahip çıkın! 

1 yorum:

Yorumunuz için teşekkürler. Yönetici incelemesinin ardından yayına alınacaktır.